יאנדקס: יתרונות וחסרונות מול גוגל

יאנדקס הוא מנוע חיפוש הנפוץ ביותר בעולם דובר רוסית (שזה בעיקר רוסיה ומדינות של ברית המועצות לשעבר). נכון להיום יאנדקס שולט בכ-60% מהחיפושים במדינות אלו והוא, בדומה לגוגל, מציע פלטפורמת פרסום המבוססת על PPC (תשלום פר קליק) הקרויה Yandex Direct.

פלטפורמת הפרסום של יאנדקס היא, ללא ספק, אתגר והזדמנות גם עבור היזמים הישראלים. גם עבור אלה שמעוניינים להגיע ללקוחות ישראלים דוברי רוסית וגם עבור אלה שרוצים להגיע ללקוחות ברוסיה ומדינות דוברות רוסית אחרות.

אין סטטיסטיקה מובהקת כמה חיפושים ביאנדקס מגיעים מוגלשים מישראל, אך ניתן לראות כי ישנה כמות ניכרת של חיפושים הקשורה בעיקר בחיפוש עבודה, לימודים, קורסים וכדומה.

חברות ישראליות העוסקות בתעסוקת עובדים או בתי ספר להסבה מקצועית יכולים לראות בפלטפורמת יאנדקס ערוץ שיווק נוסף.

חברות שיבחרו לפרסם ביאנדקס ייהנו ממחירים נמוכים (ביחס לגוגל), תחרות נמוכה ועוד מספר יתרונות שעליהם נדבר בהמשך.

חברות מתעשיות אחרות גם יכולות לראות ביאנדקס אתגר, אך כל תחום צריך להיבחן לגופו.

ההבדלים העיקריים בין יאנדקס לגוגל

ידידותיות המערכות

Yandex Direct הינה ידידותית יותר למשתמש החדש. יחד עם זאת היא חסרת פונקציות רבות המיועדות למפרסמים מנוסים. Google Ads מספקת כלים מתקדמים לעריכה קבוצתית של מילות מפתח, מודעות וקבוצות מודעות, לכן היא יותר אטרקטיבית עבור מפרסמים עם תקציבים גבוהים וכמויות גדולות של מילות מפתח.

המיקומים ברשת המדיה

יתרון חזק של יאנדקס מול גוגל הוא ברשת המדיה. יאנדקס מאפשר למפרסמים לבחור את המיקום של המודעה שלהם ברשת המדיה.

מקורות התנועה

מקור התנועה העיקרי של שניהם הוא ממנועי החיפוש שלהם, יחד עם זאת לשניהם ישנה רשת המדיה (אתרי השותפים). בנוסף לכך, יאנדקס עובד בשיתוף פעולה עם שני מנועי חיפוש נוספים ברוסיה – Mail.ru ו-Rambler.

הן יאנדקס והן גוגל מציעים פונקציה של שיווק מחדש. גוגל מאפשר שיווק מחדש על פי מילות מפתח ועל פי תחומי העניין, אך יאנדקס רק על פי מילות מפתח.

מדיניות הנחות

יאנדקס מציע מדיניות הנחות עבור המפרסמים שלו, כאשר גוגל לא מציע כלל הנחות.

להלן דירוג אחוזי ההנחה (הנתונים נכונים ל-04.03.2015)

מ-340,000 עד-949,999 – 3%

מ-950,000 עד-1,899,999 – 5%

מ-1,900,000 עד-3,599,999 – 7%

מ-3,600,000 עד-6,999,999 – 10%

מ-7,000,000 עד-13,999,999 – 12%

מ-14,000,000 עד-27,499,999 – 14%

מ-27,500,000 עד-54,199,999 – 16%

מ-54,200,00 עד-105,999,999 – 18%

מ-106,000,000 עד-207,999,999 – 21%

מ-208,000,000 והלאה – 23%

*המחירים אינם כולל מע”מ (НДС) על פי החוק של פדרציה רוסית

**חברות שאינן פועלות בשטח הפדרציה הרוסית פטורות מתשלומי מע”מ (НДС)

לסיכום
יאנדקס שולט בשוק החיפושים במדינות דוברות רוסית מה שהופך אותו לאטרקטיבי עבור המפרסמים (משמע העלאת תחרות ומחיר הקליק). כמו כן, יאנדקס בנוי מלכתחילה עבור השוק הרוסי ולכן נשאר הערוץ הראשי עבור המפרסמים המעוניינים להגיע לקהל זה.

גוגל מציע כלים יותר מתקדמים לקמפיינים של שיווק מחדש ויכולות הגעה לקהלים יותר מפולחים.

חברות שמעוניינות להגיע לקהל דובר רוסית בדרך היעילה ביותר, צריכות לשקול את השילוב של שתי המערכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *