לעקוב אחרי המתחרים בפרסום גוגל אדס

דע את אויבך, כפי שלימד סון דזה וזה לשונו: “אם הנך יודע את אויבך ואת עצמך, אין סיבה שתחשוש מתוצאות המלחמה. אם הנך יודע את עצמך, אך לא את אויבך – לכל ניצחון שתצבור, תסבול גם מהפסד. אם אינך יודע את אויבך ולא את עצמך, תפסיד בכל לחימה.”

ואני חושב עד כמה שזה נכון גם לעולם ה-PPC. אם אתם מבינים בדיוק מה אתם עושים בקמפיין שלכם, תעשו עבודה טובה. אבל אם אתם מבינים מה עושים המתחרים שלכם ותשלבו את המידע הזה גם בקמפיין שלכם, אז תעשו עבודה מצויינת.

הדרך הטובה לדעת מהם המתחרים שלך ומהו נתח השוק שלהם היא להשתמש בכלי שנקרא דוח תובנות של מכירות פומביות (auction insights).

הכלי הזה מאפשר: לראות את הביצועים של מילות המפתח, קבוצות המודעות או מסעות הפרסום שלך בהשוואה למפרסמים אחרים המשתתפים באותן מכירות פומביות. הערה: מידע זה מבוסס על תנועה בחיפוש Google במהלך טווח התאריכים שבחרת.

דוח תובנות של מכירות פומביות

נסביר את כל אחת מן העמודות שבטבלה:

  • נתח הופעות – התדירות שבה משתתף קיבל הופעה, כיחס של המכירות הפומביות שבהן גם התחרה. כמו שרואים מהדוח הנ”ל, ללקוח שלי היה נתח של 62.90% (הנתון הגבוה ביותר).
  • מיקום ממוצע – המיקום הממוצע של המודעות של המשתתף כאשר הן קיבלו הופעה (כל המכירות הפומביות המוצלחות).
  • דירוג חפיפה – התדירות שבה מודעה של משתתף אחר קיבלה הופעה, כאשר גם המודעה שלך קיבלה הופעה.
    שיעור מיקום עליון – במקרים שבהם אתה ומשתתף אחר קיבלתם הופעה באותה מכירה פומבית, התדירות שבה המודעה של אותו משתתף הוצגה במיקום גבוה יותר משלך בדף.
  • דירוג ראש הדף – במקרים שבהם מודעה של משתתף קיבלה הופעה, התדירות שבה היא הופיעה בראש הדף מעל תוצאות החיפוש.
  • נתח דירוג יתר – בעמודה זו מוצג אחוז המכירות הפומביות שבהן המודעה שלך דורגה גבוה יותר מאשר המודעה של הדומיין המשמש למבחן השוואת הביצועים או שבהן המודעה שלך הוצגה והמודעה של הדומיין המשמש למבחן השוואת הביצועים לא הוצגה.

ובכן נשאלת השאלה, כיצד המידע אודות נתח ההופעות שלך ישפיע על מקסום הרווחים שלך?

השאלה אינה חד משמעית והיא קשורה ישירות לסוג הקמפיין אותו אתם מנהלים.

בקבוצות מודעות מסוימות ייתכן ותזהו צורך בנתח הופעות הכי גבוה שיש מאחר ואלו מילות המפתח הרווחיות במיוחד עבורך.

כמו כן, יתכן ותזהו שחשוב לכם להיות בפוזיציות הראשונות על מנת להגיע למיקסום רווחים, אך אין באפשרותכם להפעיל את הקמפיין 24 שעות ביממה. במקרה זה נתח ההופעות יכול להיות קטן יותר כל עוד אתם במיקומים מ-1 עד 3.

ללא ספק, הכלים והדוחות הניתנים על ידי מערכת אדוורדס הנם כלליים ביותר ואינם מספיקים על מנת לעשות מעקב שלם אחר המתחרה. לכן על מנת לבצע מעקב רציני יותר, ייתכן ותצטרכו כלים חיצונים כמו לדוגמה:

ISpioange

Follow

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *